2013年7月29日月曜日

Missing Bean


こんにちは:)
今回はオックスフォードに原点回帰しまして、街でいちばんのコーヒー店と名高い(?)

‘Missing Bean’

の紹介ですー!ひゅーひゅー!


Hello! Today, I introduce an acclaimed cafe, whose coffee might be the best in Oxford...
‘Missing Bean’




‘(たぶん)街で一番のコーヒー’とうたってます。100%の自信はないんですね。笑

でも私は間違いなく保証できます...ここのコーヒーはオックスフォードでナンバーワン!

you can see how proud they are of their coffee though not 100% sure lol
But instead of them, I guarantee that this coffee is the best in Ox!




店内はかなり小さいので、Macを広げるひとや、カフェラテを手におしゃべりするひとたちで
いつも満席なのです。

That small cafe is always full of people



特筆すべきはコーヒーの質だけでなく、店員さんのイケメン度♡笑 でもっておしゃれ!
女の子の店員さんもかわいくておしゃれでした。

I have to mention the cute guys who make coffee!haha 





カフェラテをガラスのコップに入れてくれるの、珍しいですよね?
苦すぎず、香りもとってもいいんです~

This cafe latte is not too bitter but smells excellent


そしてたまらないのがこの!左端の!イタリアンホットチョコレート!!!
飲み物と呼んでいいのか疑問なほどどろんどろんのこのドリンクは、チョコレートフォンデュさながらのチョコの存在感。これを飲みきるためには水が欠かせない←

でもここまでチョコを感じさせるホットチョコレートには、生涯出会ったことがありません。
きちんと甘くて本当に美味しい...

Can you see this black thick drink? It is called Italian hot chocolate. (Let's forget the fact that I never had it in Italy)
This is amazingly thick and sweet!! I was addicted to this crazy chocolate...



オリジナルのタンブラーや、粉が買えたり。

You can buy their original tumbler and coffee



こういう、ローカルなのに質も雰囲気も満足なカフェは日本にはなかなかないなー...



観光スポットのラドクリフカメラや、セントマリー教会の一本向こうにあります。

イギリスはティーだけじゃなくって、コーヒーも美味しく頂けるのでした!

This cafe is located very close to Radcliffe camera and St. Mary's church, which are popular touristic place.
No doubt, you can have  great coffee as well as tea in England!




Opening hours Mon – Fri 8am – 6:30pm, Sat 9am – 6:30pm, Sun 10am – 5:30pm










0 件のコメント:

コメントを投稿